Tajomstvá copywritingu
Stále dosť častejšie počujeme výraz copywriting. Vie každý z nás čo to je, čo obnáša a kde sa s ním stretneme? Uvedomujeme si, že možno to, čo nás včera podnietilo ku kúpe bol len dobre napísaný zaujímavý text?
Copywriting je písanie reklamných textov, textov pre obchodné účely, či propagačných textov.
Tajomstvá úspešného copywritingu sú:
- zaujať hneď a získať si pozornosť na začiatku,
- vytvoriť nenápadný ,,chodník ", ktorým sa budú možní zákazníci uberať (napr. zvýraznením slov ale nie podčiarknutím),
- mať prepojenie, pretože ak sme si ho získali a neodišiel zo stránky v prvých minútach, zákazník preto chce mať informácie k dispozícii hneď a konkrétne, preto do textu dáme cielené linky , kde sa dozvie viac.
Veľmi dôležitým je dizajn webu alebo to ako stránka na nás pôsobí z grafickej stránky. Ak je nudná a nezaujímavá, môže byť text akokoľvek dobre napísaný a pútavý minie sa účinku.
Preto ľudia, ktorí písú takýto druh propagačných textov, tzv. copywriteri musia byť určite kreatvni, dobre spolupracovať s grafikmi a musia mať stále nejaké nápady, či námety na zmeny a tiež aby pripútali možného zákazníka.
Určite sa nielen mne, ale viacerým ženám stalo na weboch, že aj keď to práve nepotrebujeme, očarí nás to a napokon si to kúpime. Dámy sú určite ľahšie ovplyvniteľnejším faktorom najmä ohľadom módy, doplnkov a pod. Áno, aj v tomto spočíva čaro copywritingu. Napísať pútavo, zaujímavo a nenápadne podnecovať ,,kúpte si ma".
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára