Môžem na facebooku?
Veľa
firiem predtým ako si založí facebook page nemyslí dopredu aj na to, že
facebook je v prvom rade sociálne médium. Firma niekedy predpokladá len
to, že ľudia budú lajkovať ich akcie, nové výrobky, ponúkané služby, urobia si
dobrú reklamu atď. Firma by si však mala premyslieť aj ako bude reagovať na
niekoho, kto nemá dobrú skúsenosť s ich firmou respektíve prístupom alebo službami
a bude chcieť svoj názor prezentovať. Aj túto skúsenosť niekoho
z nás, pravdaže uvidia aj ostatní pokiaľ sa stránka nezníži až na zmazanie
komentára, čo je podľa mňa naozaj to posledné, pretože tým človeka len viac
vyhecujú k tomu, aby pokračoval, prípadne nebude danú firmu, či značku
prezentovať v dobrom mene.
A to
by sa práve na facebook page dobrej firme nemalo stať. Áno, vždy sa nájde
nejaký nespokojný zákazník, č niekto, kto bude chcieť nalomiť dôveryhodnosť
firmy, ale treba to brať s nadhľadom a pokúsiť sa vyriešiť daný
problém s istou dávkou porozumenia. Byť otvorený aj sťažnostiam
a komunikovať na úrovni ,,áno, chápeme, je nám to ľúto a budeme sa
snažiť nejako to vyriešiť“ a pod, a nie odbiť nespokojných zákazníkov
len tým, že a však nič sa nedeje, vymažem to a nikto to neuvidí.
Účinok bude úplne opačný, pretože to ešte viac naštartuje niekoho, kto je
nahnevaný respektíve cíti sa ukrivdený voči danej firme. Preto v takýchto
prípadoch sa treba zamerať najmä na komunikáciu s nepokojným zákazníkom
aby mal pocit, že sa mu venuje pozornosť, a nie že ho odbijeme
a nechceme sa ani o ničom baviť.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára