sobota 6. apríla 2013

Môžem na facebooku?

    Veľa firiem predtým ako si založí facebook page nemyslí dopredu aj na to, že facebook je v prvom rade sociálne médium. Firma niekedy predpokladá len to, že ľudia budú lajkovať ich akcie, nové výrobky, ponúkané služby, urobia si dobrú reklamu atď. Firma by si však mala premyslieť aj ako bude reagovať na niekoho, kto nemá dobrú skúsenosť s ich firmou respektíve prístupom alebo službami a bude chcieť svoj názor prezentovať. Aj túto skúsenosť niekoho z nás, pravdaže uvidia aj ostatní pokiaľ sa stránka nezníži až na zmazanie komentára, čo je podľa mňa naozaj to posledné, pretože tým človeka len viac vyhecujú k tomu, aby pokračoval, prípadne nebude danú firmu, či značku prezentovať v dobrom mene.
    A to by sa práve na facebook page dobrej firme nemalo stať. Áno, vždy sa nájde nejaký nespokojný zákazník, č niekto, kto bude chcieť nalomiť dôveryhodnosť firmy, ale treba to brať s nadhľadom a pokúsiť sa vyriešiť daný problém s istou dávkou porozumenia. Byť otvorený aj sťažnostiam a komunikovať na úrovni ,,áno, chápeme, je nám to ľúto a budeme sa snažiť nejako to vyriešiť“ a pod, a nie odbiť nespokojných zákazníkov len tým, že a však nič sa nedeje, vymažem to a nikto to neuvidí. Účinok bude úplne opačný, pretože to ešte viac naštartuje niekoho, kto je nahnevaný respektíve cíti sa ukrivdený voči danej firme. Preto v takýchto prípadoch sa treba zamerať najmä na komunikáciu s nepokojným zákazníkom aby mal pocit, že sa mu venuje pozornosť, a nie že ho odbijeme a nechceme sa ani o ničom baviť. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára