sobota 25. mája 2013

Gamifikácia



Využitie hernýych prvkov v nehernom prostredi?

     Počuli ste už novinke v marketingovom online svete? Donedávna som ani nevdela poriadne, čo znamená pojem gamifikácia. Aj keď sa s ňou dnes stretávame takmer všade, najmä čo sa týka online marketingu. Gamifikáciu by sme mohli definovať ako využitie herných prvkov v nehernom prostredí. O nejakých prvotných náznakoch gamifikácie by sa dalo hovoriť už v minulosti, ale hovorilo sa len o ,,urobme to zábavnejšie" a pod.


Takmer 3 miliardy hodín ľudia trávia týždenne hraním hier...

     Je to síce štatistický fakt, a keď si to človek  preráta, je to naozaj dosť veľa.Ale prečo ľudia hrajú hry? čo ich k tomu vedie? Možno hrajú preto, lebo v hre sa cítia istejšie a majú zo seba lepší pocit ako  realite. Svet hry sa im pozdáva viac, sú tu úspešnejší, a môžu si tak lepšie budovať sebavedomie. Niektorí možno naopak, hľadajú len odpočinok, niečo na vybočenie z denného stereotypu.

Ako vyrobiť gamifikovaný obsah, ktorý je pútavý  zaujme? 

    Vytvoriť pútavý príbeh gamifikovaného produktu nie je jednoduché a musí byť tiež efektívny. Preto je potrebné po vytvorení obsahu odpovedať si na základné otázky:

  • musí byť zabezpečený pocit rastu a úspechu, 
  •   je hra prekážkou,
  • stupeň odmeny pred postupom,
  • je zabezpečený pocit víťazstva?


SCHOPNOSŤ + ČAS = VÍŤAZSTVO = ODMENA

A ako urobiť z reklamy hru? Pokúsilo sa o to viacero firiem, pozrite si video a sami uznajte, či sa im to podarilo..


Ako predviesť výborné zrýchlenie nového Smarta? Zahrajte si s ním hru.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára